تحصیل هم‌زمان دو رشته برای دانشجویان استعداد درخشان/ احیای مجدد دوره کارشناسی ارشد در دانشگاه جامع علمی کاربردی

۰۱ خرداد ۱۴۰۰ | ۰۹:۲۹ کد : ۵۴۹۵۱ اخبار اطلاعیه ها
تعداد بازدید:۵۳۷

 

Bottom of Form

Bottom of Form

مدیر‌کل دفتر گسترش آموزش عالی دانشگاه جامع علمی کاربردی از امکان تحصیل هم زمان دو رشته برای دانشجویان استعدادهای درخشان در رشته های علمی کاربردی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل به نقل از روابط عمومی واحد استانی آذربایجان غربی، دکتر کیانوش بهرهی با بیان اینکه برای اولین بار طرح آمایش آموزش عالی مهارتی این دانشگاه با اهداف کلی آغاز و دردست اقدام می باشد گفت: نظام‌بخشی به مراکز آموزش عالی با رویکرد سرزمینی(مکانی) در سطوح ملی و منطقه‌ای بر اساس جهت‌گیری‌های توسعه کشور در قالب تلفیق برنامه‌ریزی‌های از پایین به بالا و بالعکس؛ با تکیه بر قابلیت‌ها، توانمندی‌ها و محدودیت‌های منطقه‌ای انجام شده است.

وی افزود: شناسایی نیاز‌های آموزشی بر اساس نیاز واقعی فعلی و آتی، توسعه آموزش‌های علمی کاربردی منطبق با اسناد بالادستی، جهت گیری اشتغال بازار کار فعلی و آتی، برنامه‌ریزی برای توسعه کیفی، استفاده از ظرفیت‌های منطقه‌ای انجام و طی آن دستورالعمل‌هایی برای مراکز آموزش سراسر استان ها تهیه شد تا به عنوان یک نقشه راه برای توسعه رشته محل‌های جدید، مراکز آموزش موجود و ایجاد مراکز آموزش جدید پس از تصویب از  نتایج این طرح استفاده خواهد شد.

دکتر کیانوش بهرهی اظهار کرد: در پذیرش سالجاری برای نخستین بار با پیگیری و مساعدت رئیس و معاون آموزش دانشگاه جامع علمی کاربردی امکان افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو تا سقف دو برابر برای برخی از رشته محل‌های تخصصی مراکز آموزش شاخص سطح دو فراهم شد.

وی گفت: اقدامات و برنامه‌ریزی‌های لازم برای اصلاح ساختار واحدهای آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی در قالب مرکز آموزش عالی مهارتی، دانشکده / مجتمع آموزش عالی مهارتی و موسسات انجام و در حال پیگیری برای تصویب توسط مراجع ذیصلاح می باشد.

مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی دانشگاه جامع علمی کاربردی ادامه داد: بررسی و بازبینی و درصورت لزوم اصلاح خوشه شغلی – حوزه شغلی مراکز آموزش علمی کاربردی با رویکرد نیازها و مزیت‌های نسبی منطقه‌ای با هماهنگی واحدهای استانی در پذیرش مهرماه 1400 انجام شده و اقدام لازم برای تحصیل هم‌زمان دو رشته برای دانشجویان استعداد درخشان در رشته‌های علمی کاربردی در دست انجام است که پس از تصویب در مراجع ذیصلاح اجرایی خواهد شد.

وی گفت: احیای مجدد دوره کارشناسی ارشد یکی از اقدامات مناسب دانشگاه بود که براساس آن دانشگاه مجاز به اجرای محدود این دوره ها برای مراکز آموزش شاخص، دارای سابقه اجرا، محیط کار مناسب و تجهیزات و امکانات مورد نیاز درمرحله اول درگروه صنعت می باشد.

دکتر کیانوش بهرهی بر لزوم توجه و توسعه به آموزش‌های کوتاه مدت در کنار آموزش‌های بلند مدت تاکید کرد وگفت: دوره‌های کوتاه مدت می‌توانند بستر مناسبی برای ارتقای مراکز آموزشی باشد.

وی اظهارکرد: ساماندهی مدرسین از دیگر اقدامات مهم و اساسی دانشگاه جامع علمی کاربردی درجهت ارتقای کیفیت آموزشی بوده که در این راستا تعداد مدرسین این دانشگاه به حدود 35 هزار مدرس رسید.

مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی دانشگاه جامع علمی کاربردی در ادامه به جشنواره انتخاب مدرسان برتر علمی کاربردی سال 1400 اشاره کرد و گفت: از بین ۳۴ هزار و ۷۵۹ مدرس فعال در کشور حدود ۲۵ هزار نفراز آن‌ها حائز شرکت دراین جشنواره شدند که ۲۵۷ نفر از این تعداد انتخاب شدند و پرونده آن ها به ستاد مرکزی جهت داوری ارسال شد که نهایتا 130 نفر حائز شرایط داوری شدند.

وی بر لزوم توجه به آموزش‌های کوتاه مدت در کنار آموزش‌های بلند مدت تاکید کرد وگفت: دوره‌های کوتاه مدت می‌توانند سودآوری خوبی داشته و مشکلات مالی این دانشگاه را برطرف نمایند.