نتایج سطحبندی مراکز آموزش علمی کاربردی در سال ۹۹ اعلام شد
نتایج سطحبندی مراکز آموزش علمی کاربردی در سال ۹۹ اعلام شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی، دکتر محسن محمدزاده معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی از نتایج سطح بندی مراکز آموزش علمی کاربردی در سال 99 خبر داد.
معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی با اعلام این خبر افزود: برای سومین سال متوالی در سال 1399و با مشارکت مراکز آموزش علمی کاربردی، واحدهای ستادی و استانی این دانشگاه، مراکز آموزشی ارزیابی و سطح بندی شدند که نتایج آن در سامانه سطح بندی به نشانیcrs.uast.ac.ir با دسترسی اختصاصی در اختیار هر کاربر قرار گرفته است.
وی گفت: در فرآیند مذکور مراکز بر اساس مدلی مشتمل بر 8 عامل، 58 ملاک و 183 نشانگر ارزیابی و با احتساب امتیازات کسب شده، تعیین سطح شدند که بر این نتایج 225 مرکز در سطح دو، 235 مرکز در سطح سه و 18 مرکز در سطح چهار قرار گرفتند. بدیهی است سطوح تعیین شده مبین وضعیت جاری هر یک از مراکز آموزش علمی کاربردی بوده و نتایج حسب سطح عملکرد و میزان تحقق توصیه های اصلاحی؛ در ارزیابی های بعدی متغیر است.
دکتر محسن محمدزاده عنوان کرد: مراکز آموزش علمی کاربردی متناسب با نتایج کسب شده در دو جنبه سطح بندی شدند. نخست براساس نتایج حاصل از ارزیابی سال جاری در سطوح چهارگانه و زیر سطح های مربوط به آن تعیین وضعیت شده و سپس باتوجه به سیر تحولی عملکرد سال جاری در قیاس با ارزیابی گذشته بسته به میزان تغییر نمره در یکی از حالتهای پیشرفت، مانا و پسرفت قرار گرفتند.
وی اظهار داشت: بنابر موارد مذکور، میزان و نوع بهره مندی مراکز از تدابیر نظارتی در قالب بسته های تشویقی، حمایتی، هدایتی و هشداری تابع قواعد و نتایج بررسی های فوق است. علاوه بر بسته های فوق؛ عملکرد 10 مرکز برتر علمی کاربردی در کشور و مراکز برتر هر استان به ترتیب توسط دکتر محمدحسین امید رئیس و معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی مورد تقدیر قرار گرفت.
همچنین معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی بیان کرد: به منظور تبیین شفاف مولفه های موثر در کیفیت آموزشهای علمی کاربردی، هدایت و ترغیب مراکز آموزشی برای پرداختن به امور دارای اولویت، متناسب با نتایج و سطح هر مرکز، تمهیدات و ضرورت های اصلاحی به تفکیک نشانگرها تبیین و در بخش گزارش های سامانه مذکور قابل دسترسی است.
