استاد حوزه و دانشگاه: معلمان معمار و مهندس کاخ انسانیت هستند
استاد حوزه و دانشگاه:
معلمان معمار و مهندس کاخ انسانیت هستند
حجت الاسلام سعادتی از اساتید حوزه و دانشگاه که در جمع دانشگاهیان دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل بمناسبت گرامیداشت هفته معلم سخن می گفت، افزود: اگر قرار است کاخ انسانیت درقلبها بنا شود، معلم معمار و مهندس آن است تا روح لطیف و شایسته ای را پرورش دهد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل، این استاداخلاق گفت: انسانها متفاوت هستند اما دربرخی مباحث اتفاق نظر دارند که تربیت، یکی از موضوعات مورد تاکید می باشد.
سعادتی اظهارداشت: مستکبران هرچند از تربیت بعنوان ابزاری برای رسیدن به مطامع خود بهره می گیرند، اما آنها هم برای رسیدن به اهداف خود ناگزیر هستند که از در تربیت وارد شوند.
وی با شاره به جایگاه والای انسانی و کسب لقب خلیفه الهی خاطر نشان کرد: اگر انسان شخصیت و جایگاه الهی خود را بشناسد هیچ وقت در مقابل ستم و زور سر تسلیم فرود نخواهدآورد.
وی با یادآوری اینکه سردمداران زور وظلم از طریق آموزش به برنامه ریزی های متناسب با اهداف خود می پردازند،گفت:معلمان ما با تربیت درست می توانند مسیر فکر واندیشه را باز نمایندچراکه در طول تاریخ معلم هیچ وقت ارزش والای خود را از دست نداده است.
حجت الاسلام سعادتی افزود:در همه کتابها ومقاله ها به معرفی ویژه معلمی اشاره شده و انرا به هنرمندی اثرگذار تشبیه کرده است.
وی با تکرار کلام امام خمینی (ره)مبنی بر معلمی شغل انبیاست ،اظهارداشت: اولین معلم خداوند یکتاست و معلمان در مسیر تربیت و هدایت انسانها کار خدایی می کنند.
استاد دانشگاههای اردبیل بیان کرد: با این شان والایی که خداوند به معلمان عطا نموده است، تلاش او برای کاستن از شعارها و تبدیل آن به عمل و تربیت درست باید دوچندان باشد.
وی بابیان اینکه اندیشمندان و عالمان بزرگ خصایص مهمی را برای معلم ذکر نموده اند، گفت: اگر معلم درد داشته باشد، خصایص و شایستگی ها را هم خواهد داشت.
سعادتی با گرامیداشت یاد و خاطره استاد مطهری افزود: استاد مطهری با بیش از 60عنوان کتاب بدرستی درد جامعه و اقشار آنرا درک کرده و به آن پرداخته است.
استاد حوزه و دانشگاه اردبیل اظهار داشت: معلمان دردمند بخوبی می توانند درک درستی از تربیت را در خود ایجاد نموده و به شیوه های مختلف سعی در بهبود امور خواهدنمود.
وی افزود: تشبیه شمع برای معلم به آن می ماند که او درد جامعه را احساس کرده و همچون شمع برای این دردها بسوزد.
